مرمخ

مرمخ
محمدرضا محمدي خواه
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرمخ و آدرس marmakh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





در دنیای رسانه ای امروز به نظر شما چه چیزی باعث جذب مخاطبان به رسانه ها می شود؟ عاملی که مردم برای جذب خود به یک رسانه معرفی می کنند معمولا سرگرمی و جذابیت های تصویری است اما آیا رسانه ها فقط دنبال ساخت برنامه های سرگرم کننده هستند؟

اگر در حین بررسی یک رسانه وقتی متوجه شوید در این دنیای غرب که وقتی یک زوج به رستوران می روند هیچکدام حاضر نیستند دیگری را مهمان کنند یک رسانه ای پیدا شده که حاضر است کاملا رایگان برای مخاطبانش که حتی از کشور دیگر هستند برنامه بسازد آنهم برنامه هایی که غالبا خریداری می شود و هزینه بسیاری برای آن باید پرداخت تعجب نمی کنید؟! آیا شما را به فکر وا نمی دارد که این رسانه دنبال چیست؟!!! به علاوه وقتی بفهمید که این رسانه تعداد تبلیغاتش به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد (یعنی هیچ نفع اقتصادی برای گردانندگان آن ندارد).

با جمع بندی این موارد و یک نگاه کمی تیز بینانه حتما متوجه خواهید شد که رسانه ها علاوه بر سرگرمی هدف دیگری را نیز دنبال می کنند این هدف باید در حدی باشد که ارزش صرف سرمایه های کلان را داشته باشد. یکی از این کشورهایی که رسانه های بسیاری برای مخاطبان خارجی خود راه اندازی و ساپورت می کند انگلیس است و از جمله این رسانه ها شبکه انگلیسی من و تو است.

حال به سوالمان باز می گردیم آیا می شود فرض کرد شبکه من و تو که با بودجه مستقیم دولت انگلیس تامین می شود و تقریبا هیج آگهی تبلیغاتی ندارد صرفا جهت سرگرمی برنامه می سازد!!!؟ به واقع هدف اصلی دولت انگلیس از تاسیس و حمایت مالی از شبکه من و تو چیست؟

اهداف اصلی دولت انگلیس را باید با حوصله بیشتری و با نگاه جامع تری به دست آورد اما در این نوشتار تنها به یکی دو نمونه از آن اشاره می کنیم:

یکی از اهداف اصلی که به راحتی بعد از دیدن تعداد کمی از برنامه های شبکه من و تو می توان یافت "الگوسازی" برای جامعه مسلمان ایرانی است. به عنوان نمونه وقتی کسی برنامه هایی مثل بیوگرافی ، موزیک ، چراکه نه و ... را کمی با دقت ببیند کاملا این مطلب را احساس می کند.

یکی از اصلی ترین برنامه های شبکه که  این هدف را دنبال می کند برنامه "من و تو پلاس" است. در توضیح این برنامه همین بس که کمتر قسمتی از این برنامه پخش شده که در آن گزارشی از حداقل یک جشنواره مد و لباس در سراسر جهان نباشد.

از جمله در یکی از برنامه های این هفته که ویژه روز زن ساخته شده بود گزارشی مفصل درباره 10 تا از پردرآمدترین سوپرمدل های زن دنیا پخش شد.

 

نکته جالب تر اینکه شبکه من و تو ازهمین برنامه دو روز بعد گزارشی درباره زندگی های مدرن پخش می کند. این گزارش با معرفی زندگی افرادی که آنها را مدرن! می نامد سعی زیادی می کند تا خلاف باورهای دینی و ملی ایرانیان، باورهای نادرستی را به مخاطبانش بقبولاند گزارشگر این برنامه،  پیشرفت علم و تکنولوژی را عامل زیرسوال رفتن سنت ها مخصوصا سنت های مذهبی معرفی می کند و تلویحا مدعی می شود که نسل های جدید ضمن اینکه دیگه خودشون رو محدود به مذهب پدرانشان نمی بینند اصلا ازدواج رو قبول ندارن !!!

اوج ادعاهای این گزارش که در هیچ جای آن سند و مدرکی ارائه نمی شود آنجایی است که گزارشگر برنامه می گوید "خانواده های مدرنی پیدا می شود که بدون ازدواج  تشکیل خانواده دادند و این خانواده ها هیچ تفاوتی با خانواده های معمولی ندارد حتی در بعضی از موارد گفته شده که بادوامی و ماندگاری این نوع خانواده ها که بدون ازدواج با هم زندگی می کنند بیشتر از خانواده هایی هست که باهم ازدواج کردن!!!"

 

و در آخر هم با صراحت تمام میگوید "با گذشت زمان همه چیز تغییر می کند که ساختار خانواده هم یکی از آن چیزهاست"

این سخنان به خوبی یکی از اهداف شبکه انگلیسی من و تو برای تغییر سبک زندگی ایرانیان مسلمان را نشان می دهد. امیدوارم که مخاطبین شبکه من و تو و کسانی که به دلیل سرگرمی و تفریح پای شبکه های ماهواره ای مخصوصا شبکه های انگلیسی می نشینند به این ظرایف هم دقت داشته باشند و بدانند که نتیجه دیدن این برنامه ها چه فاجعه ای را برای جامعه ایرانی میتواند درپی داشته باشد.

http://antimanoto.blogfa.com/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, ] [ 17:11 ] [ محمد ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 17
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 75
بازدید کل : 18035
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



كد ماوس



دریافت کد پرواز پروانه

دریافت کد پرواز پروانه